مسیر کسب درآمد از گل آرایی

۵ بازديد

شاید شما هم از جمله افرادی باشید که مایل به کسب درآمد از هنر گل آرایی هستید . به هر حال روش های زیادی برای کسب درآمد از گل آرایی وجود دارد . که می بایست آن ها را بدانید . در این مطلب از آقای مهندس آرمان سفیدی ، مدیریت اموزشگاه گل آرایی بوی گل و مربی کسب و کار و کوچینگ گل آرایی و موسس اولین آموزشگاه تخصصی گل آرایی دعوت کردیم . قصد داریم از معلومات و تجربیاتشون در صنف گل آرایی استفاده کنیم . با ما در این مصاحبه همراه ما باشید .

شاید شما هم از جمله افرادی باشید که مایل به کسب درآمد از هنر گل آرایی هستید . به هر حال روش های زیادی برای کسب درآمد از گل آرایی وجود دارد . که می بایست آن ها را بدانید . در این مطلب از آقای مهندس آرمان سفیدی ، مدیریت اموزشگاه گل آرایی بوی گل و مربی کسب و کار و کوچینگ گل آرایی و موسس اولین آموزشگاه تخصصی گل آرایی دعوت کردیم . قصد داریم از معلومات و تجربیاتشون در صنف گل آرایی استفاده کنیم . با ما در این مصاحبه همراه ما باشید .

ابتدا خودتان را معرفی کنید

من آرمان سفیدی هستم . متولد 1376/08/18 ، تحصیلات بنده مهندسی کامپیوتر است . تقریبا از 15 سالگی کار می کردم .

به نظر شما به چند روش امکان کسب درآمد از گل آرایی وجود دارد ؟

آرمان سفیدی

درحال حاضر روش های کسب درآمد از گل آرایی از طریق راه های زیر است .

  1. تاسیس مغازه گل فروشی
  2. تاسیس گل فروشی اینترنتی
  3. تاسیس کافه گل
  4. اجاره غرفه در بازار گل های سطح شهر و ارایه خدمات گل آرایی
  5. گل آرایی مراسم ها و تالار ها و باغ ها و عمارت ها و مناسبت های خاص
  6. پخش نمونه کار های دیزاین شده به مانند باکس گل در بین گل فروشی ها و بساطی ها
  7. اپلکیشن های گل آرایی چند فروشندگی
  8. تاسیس گل فروشی های کوچک زنجیره ای
  9. تاسیس آموزشگاه گل آرایی
  10. مربی گری کسب و کار گل آرایی یا کوچینگ گل آرایی

چرا خود شما هنر گل آرایی را انتخاب کردید ؟

آرمان سفیدی

من از 15 سالگی روی مهارت های خودم سرمایه گذاری کرده بودم . بعد از مدتی فعالیت متوجه شدم که از طریق کارمندی کار خاصی نمیشه انجام داد . بنابر این با یک سرمایه 5 میلیونی در سال 94 کار خودم رو روی مجله بوی گل شروع کردم . در ابتدا صرفا یک مجله گل و گیاه بود . گردآوری مطالب ، ترجمه مطالب ، امور گرافیکی و حتی صفحه بندی رو نیز خودم انجام می دادم . بعد از گرون شدن کاغذ ، مجله بوی گل رو تبدیل به یک مجله اینترنتی کردم . فعالیت خودم رو در اینستاگرام و تلگرام ادامه دادم . تا این که یک مقاله درباره گل آرایی نوشتم . با استقبال عجیب مخاطبان روبرو شد . اکثرا در قسمت نظرات این مقاله خواهان معرفی یک آموزشگاه گل آرایی بودند . اما خب آموزشگاه گل آرایی وجود نداشت تا بنده معرفی کنم .!!! بنابر این خودم دست به کار شدم .

آن موقع اطلاعی از درآمد حرفه گل آرایی داشتید ؟

خیر ! برای من ورود به حرفه گل آرایی یک چالش بزرگ بود . دوست داشتم خودم رو اثبات کنم . در واقع هدف بزرگ من راه اندازی یک کسب و کار در سن 18 سالگی بود . من نه پدرم گل فروش بود نه پدر بزرگم . بنده صرفا با مطالعه مدارس گل آرایی اروپایی پا به این عرصه گذاشتم .

از انتخاب خودتان راضی هستید ؟

یکی از بهترین انتخاب های زندگیم بود . اوایل صرفا برای کسب درآمد این هنر رو انتخاب کردم . ولی الان واقعا از گل های طبیعی انرژی می گیرم و این کار که پر از شادی و حس خوب هست رو واقعا دوست دارم . ضمنا درآمد خوبی رو نیز از طریق گل آرایی دارم .

با چه چالش هایی در این مسیر مواجه بودید ؟

یکی از سخت ترین چالش های زندگیم بود . من پا به عرصه ای گذاشته بودم که هیچ بازاری نداشت . اگر از کسی می پرسیدید گل آرایی رو از چه طریق یاد گرفتید . بی شک پاسخ ، استاد و شاگردی بود . بنابر این من بدون سرمایه اولیه مناسب ، مجبور شدم بیش از 2 سال زمان خودم رو برای این کار بزارم تا کلاس های گل آرایی در صنف گل آرایی و در بین مردم شناخته شود . هرچند سرمایه گذاری رقبا نیز به کمک من آمد و منجر به معرفی آموزش گل آرایی بین مردم شد .

درحال حاضر پر سود ترین قسمت هنر گل آرایی از بین موارد که خودتان فرمودید ، کدام است ؟

گل آرایی

به نظر بنده درآمد از هنر گل آرایی به مانند صنف های دیگر ، وابسته به تلاش و مهارت های شما است . بنده با ترکیب مهارت های دیجیتال مارکتینگ ، طراحی وب سایت ، ترجمه ، نگارش و ادبیات ، ولاگری و ... توانستم موفقیت های زیادی رو کسب کنم . من سرمایه خاصی نداشتم ولی علم و مهارت های زیادی رو در سن کم ، کسب کرده بودم . ولی اگر بخواهم برای شروع ساده ترین و پردرآمد ترین راه رو به شما معرفی کنم . قطعا تاسیس گل فروشی و تبدیل آن به یک گل فروشی اینترنتی است .

پس تاسیس یک گل فروشی محلی و تبدیل آن به یک گل فروشی اینترنتی ، یک از راه های پرسود گل آرایی است ؟

قطعا همینطور هست . اما چالش های فراوان و روبرو شدن با گل های شاخه بریده کار هر کسی نیست . نیاز به یادگیری اصولی مهارت های گل آرایی مطابق با استاندارد های بین المللی است . ضمنا گل های ما در ایران نسبت به گل های دیگر در سایر کشور ها ، آن مرغوبیت و کیفیت را ندارند . بنابر این با گل هایی طرف هستیم که نسبت به گل های اروپایی خیلی آسیب پذیر تر هستند . لذا باید دقت و تلاش بیشتری برای سالم نگه داشتن این گل ها انجام بدیم .

تقریبا درآمد یک گل فروشی در تهران چقدر است ؟

درآمد یک گل فروشی قدرتمند در شمال تهران بالا 150 میلیون تومان در ماه هست . اما برای رسیدن به این عدد شما می بایست از یک مغازه گل فروشی 25 متری و درامد ماهانه 8 میلیون تومان شروع کنید . خلاصه همچی وابسته به تلاش و مهارت های شما است . حداقل سرمایه لازم بدون در نظر گرفتن مبلغ پیش و اجاره مغازه عدد 100 میلیون تومان است . البته این مبلغ برای راه انداز گل فروشی در تهران است .

شما فرمودید که گل فروشی محلی اگر به گل فروشی اینترنتی تبدیل شود درآمد آن بیشتر است ؟

منظور از تبدیل ، گسترش خدمات است . در واقع سرمایه گذاری روی وب سایت و شبکه های اجتماعی است . شما می توانید یک گل فروشی محلی باشید که اقدام به گسترش خدمات خود می کنید و پا به دنیای دیجیتال می گذارید .

درآمد یک گل فروشی اینترنتی چقدر است ؟

درآمد گل فروشی اینترنتی که حاصل از یک مغازه گل فروشی باشد . به عبارتی شما مشتری های گذری نیز داشته باشید . قطعا بالا 200 میلیون تومان در ماه است . این عدد را اگر در کنار فروش انواع گیاهان آپارتمانی ، رز جاودان و ... قرار بدید . به عددی بالاتری از 250 میلیون تومان در ماه می رسید .

شما به عنوان اولین مربی کسب و کار گل آرایی و کوچینگ گل آرایی در ایران چقدر در راه اندازی این کسب و کار ها نقش دارید ؟

من در آموزشگاه گل آرایی بوی گل ، به تمام هنرجو های خودم به صورت کاملا رایگان مشاوره کسب و کار می دهم . همیشه دوست داشتم به رشد افراد کمک کنم و این رو رسالت خودم میدونم . خیلی از افراد هنوز برای شروع کسب و کار گل آرایی خودشون تردید دارند که با صحبت کردن با من ، توضیحاتی که می دهم . با قدرت کسب و کار خودشون رو تاسیس می کنند . اگر هم شخصی مایل به دریافت مشاوره بود . به صورت کاملا رایگان برای بار اول در خدمتشان هستم . کافی است با آموزشگاه بوی گل از طریق شماره 02128424059 در تماس باشند .

به قسمت آخر مصاحبه رسیدیم ، صحبتی دارید ؟

تشکر می کنم از توجه شما به هنر گل آرایی ، برای سخن آخر یک توصیه دارم . برای رسیدن به اهداف خودتون انتخاب های هوشمندانه با تلاش زیاد و استمرار داشته باشید . این فرمول افراد صاحب نام و موفق است .

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.